Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

Χταπόδι ντίρλα στη λαδόκολλα


Κλασσικό καθαροδευτεριάτικο έδεσμα και αγαπημένο φαγητό μαμάς. Επιβάλλεται να φτιαχτεί μεθαύριο… θα με θυμηθείτε!!! Είναι τόσο εύκολο που μπορεί να το φτιάξει ο καθένας. Ιδού:


Υλικά:
 
1 χταπόδι ολόκληρο
1 ποτηράκι λευκό κρασί
1/3 ποτηράκι λάδι
1/3 ποτηράκι μπαλσάμικο
2 δαφνόφυλλα
4 μπαχάρια
1 κ. γ. ρίγανη
½ κ. γ. μαύρο πιπέρι
Προαιρετικά ελάχιστο αλάτι (εγώ δεν βάζω καθόλου καθότι το χταπόδι είναι αλμυρό από μόνο του)




Διαδικασία:

Προθερμαίνεις τον φούρνο στους 200 βαθμούς. Παίρνεις ένα βαθύ ταψί που να χωράει το χταπόδι ικανοποιητικά. Το στρώνεις με χρυσόχαρτο και πάνω από το χρυσόχαρτο βάζεις ένα κομμάτι λαδόκολλα. Τόσο το χρυσόχαρτο όσο και η λαδόκολλα να είναι μεγαλούτσικα. Θα τοποθετήσεις το χταπόδι στη λαδόκολλα. Έπειτα θα βάλεις τα υπόλοιπα υλικά και θα κλείσεις τη λαδόκολλα στην κορυφή, στριφτά (σαν καραμέλα). Μετά θα γυρίσεις και θα κλείσεις το χρυσόχαρτο με τον ίδιο τρόπο φτιάχνοντας μέσα στο ταψί ένα ωραίο σφιχτό πακετάκι. Θα το ψήσεις για 2 ώρες. Μετά θα το ελέγξεις τρυπώντας το με μια οδοντογλυφίδα. Κατά τη διάρκεια του ψησίματος, το χταπόδι μαγειρεύεται στα δικά του υγρά που θα έχουν ενσωματωθεί με τα υλικά που χρησιμοποίησες. Θα πρέπει να γίνει μαλακό και πολύ τρυφερό. Αν δεις ότι “κρατάει” ακόμα θα πρέπει να συνεχίσεις το ψήσιμο μέχρι να μαλακώσει. Μόλις είναι έτοιμο, το στραγγίζεις από τα υγρά που θα έχουν βγει και σερβίρεις.

Σερβίρισμα:

Παίρνεις μια ωραία πιατέλα. Κόβεις το χταπόδι σε ροδελίτσες και προσθέτεις λάδι, μπαλσάμικο, φρεσκοτριμμένο πιπέρι και μπόλικη ρίγανη. Ανακατεύεις καλά και γαρνίρεις αν θέλεις με μερικές ξυδάτες ελιές καλαμών.  

Ταιριάζει απερίγραπτα με πατατοσαλάτα….  

8 σχόλια:

  1. Πωπω...μου έρχονται οι μυρωδιέςςςςςς!!!!!!γιαμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στέλλα μου, καλά κούλουμα!!! Βγαίνει πολύ ωραίο!!!

    Τάνια, δεν διανοείσαι το πόσο ωραία μυρίζει. Μοσχοβολάει όλο το σπίτι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πωπω φαντάζομαι τη νοστιμιά..........!!!Αχ και με πατατοσαλάτα.......μιαμ μιαμ!!!Καλά να περάσεις!Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλέ τι ωραίο που είναι και σίγουρα πολύ νόστιμο θα γραφτεί στο τεφτέρι μου.Καλό τριήμερο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου. Ελπίζω το 3ήμερο να τα πέρασες τέλεια!!!

    Ροδάνθη μου (με το υπέροχο όνομα)στοιχηματίζω πως θα το λατρέψεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολυ ωραια ιδεα!Καιρο εχω να φτιαξω χταποδακι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπινίκη μου πολλά (καθυστερημένα) ευχαριστώ! Και μιας και άνοιξε και ο καιρός, σύνδεσέ το με ηλιόλουστα μεσημέρια και ούζο. Τι καλύτερο???

      Διαγραφή